Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Varning för barn!

Av Camilla Sedvall - 11 november 2013 20:28

Idag blir det en kort-kort variant här. ”Men herregud, hur har ni det därhemma egentligen?!” Den frågan dyker upp ibland, så klart. Därför vill jag klargöra några saker. För det första: det här är min säkerhetsventil. Pyser jag inte ur mig här, då exploderar jag nog. För det andra: jag är ofta, väldigt ofta, ironisk. Likaså är min man. Här hemma flödar det sarkasm och ironi i var och varannan mening ibland. För det tredje: vi har det helt fantastiskt, äckligt, vidrigt, gullepluttsnuttigt underbart vi också. Rätt ofta egentligen, men det känner jag inte just något behov att skriva om. Om vi inte skulle ha det helt fantastiskt, äckligt, vidrigt, gullepluttsnuttigt underbart emellanåt – då skulle vi leva på varsitt håll med barnen varannan vecka. Det kan ni vara säkra på. Ni kan även vara hyfsat säkra på att Iggy, Leia och Elora samtliga har ”kommit till” just på gå grund av att vi har haft det helt fantastiskt, äckligt, vidrigt, gullepluttsnuttigt underbart lite nu och då. Låt det vara en varning till er alla! ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Sedvall - 12 november 2014 16:02

En vän frågade mig i vintras, hur har du tid att skriva? Jag minns att jag svarade något i stil med att det var Det som fick mig att orka vidare, som en energiboost. Det var i och för sig sant, men till slut tog all energi slut och jag orkade inte en...

Av Camilla Sedvall - 5 februari 2014 20:55

Förtvivlan i ögonen och en blånande ansiktsfärg – ja så såg hon ut lilla Leia, knappt 2 månader, den där morgonen i början av februari. Hela familjen var förkylda och hade varit det i evigheters evigheter kändes det som. Själv hade jag precis d...

Av Camilla Sedvall - 27 januari 2014 19:51

Efter total stiltje på skribent-fronten, så drämmer jag idag iväg med hela två inlägg, bara för att. Jag fasar inför eventuellt trots och syskonbråk, vilket jag vet att det kommer att komma – lika så säkert som ett Amen i kyrkan. Jag kan ingent...

Av Camilla Sedvall - 27 januari 2014 08:28

”Mamma fick äcklig medicin på filmen, när hon var på BB. Jag vill se när mamma fick äcklig medicin!” Janne har monterat ihop Leia och Eloras film, det första året alltså, och Iggy kan inte få nog av att se de första bilderna i filmen. Vi ...

Av Camilla Sedvall - 18 december 2013 19:53

Midnatt råder, tyst det är i huset, tyst i hu…. ”HUÄ!! Mamma!!” ”HUÄ!! Mamma, mamma!!” ”HUÄ HUÄ!! Mamma, mamma, mamma!!” Samtidigt hör jag inifrån toaletten; ”HUÄÄÄ, HUÄÄÄ, HUÄÄÄ!!”. Vi...

Presentation

”Ojdå! Vi har visst en liten överraskning”. Ja precis så var det läkaren sa till mig. Den här bloggen kommer att handla om mig och min familj, mestadels med fokus på våra barn. Jag heter Camilla Sedvall, är bosatt i Bollnäs med min man och våra tre barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards